טיול לגן לאומי נחל רובין – שפך נחל שורק + ביקור בפוקמבה

בדרך כלל אני נוסע לעבודה באופניים או ברכבת. השבוע היה לנו סמניר לקוחות ביום שלישי והייתי צריך להגיע ממש מוקדם למלון הילטון בת"א כך שנסעתי ברכב. בדרך חזרה הביתה הייתי ממש גמור מעייפות אז העברתי את הזמן בשיחות טלפון. דיברתי עם אייל, רופא הבית שלנו, והוא אמר לי שהוא יהיה במילואים בסוף שבוע בכוננות בבסיס אי שם ואפשר לבוא לראות מסוקים בבסיס. החלטנו לשלב את הצפייה בפוקמבה (מסוקים בלשונו של אביב) עם טיול. כך נולדה ההחלטה ללכת לשמורת נחל שורק. חיברנו לעניין חברים/שכנים, את נועם ונעומי ויצאנו לדרך.

טוב אז מה נגיד, לא מי יודע כמה. כמו שאומרים – You get what you pay for – ובמקרה הזה התשלום היה 0 שקלים חדשים והתמורה די בהתאם. תאור המסלול באתר של הרשות נראה ממש מבטיח אך במציאות השילוט מוזנח וכך גם השביל. באי הצבים אין צבים בקיצור די אכזבה. בתחילת ההליכה פגשנו במקרה את אבישי מהעבודה חוזר מולנו, שאלתי "נו איך" הוא אמר "לא משהו" אז כנראה שאנחנו לא בדעת מיעוט. אין מה להשוות לטיול משבוע שעבר עליו לא כתבתי בנחל תנינים (טוב, אולי נגיד על זה כמה מילים אחר כך).
אלה ואלמוג רצות עם בי בדיונה

בסיום המסלול המרגש פנינו לעסק האמיתי, הדלקת המנגל. כאן הייתה לי הפתעה בדמות פחמים מקליפת עץ הקוקוס. כידוע (או שלא) עסקי הפחמים מהם אנחנו נהנים לא ממש עושים טוב לפועלים שמייצרים אותם ולסביבה. רוב הפחמים הנמכרים בארץ מקורם בשטחים והם כמובן מופקים משריפה דלת חמצן של עץ. בקיצור, המון עשן שעושה חגיגה לריאות של הפועלים שמתפעלים את המדורות האלה ולסביבה. הפחמים הללו מקליפת עץ הקוקוס מופקים בתהליך דחיסה וכמובן שהם קצת יותר טובים לסביבה.
אבא של בי ויפית היו בחוף פלמחים והם באו לפגוש אותנו בחורשת המונגולים. הם הביאו עוגיות גרנולה טעימות שאבא של בי הכין אז יש מקור חדש לעוגיות.

אחרי הזלילה הלכנו לפגוש את אייל ולראות את הפוקמבה. אביב ואלה עלו למסוק וראו את כל הציוד כוננות של צוות השש בש קטע שהיה עליו. היה שם גם טייס שבדיוק הפעיל את החשמל במסוק כך שכל האורות בתא הטייס דלקו, ממש חגיגה.
סיימנו את הסיור המודרך בחושך והתחלנו את דרכנו חזרה הביתה.

במייל חיכתה לי הודעה עצובה שאשתו של חבר לעבודה נפטרה ממחלה. יש להם שני ילדים בערך בגילאים של אלה ואביב. מכניס קצת פרופורציות לחיים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.