נחל צאלים וגיא בהק (2 בינואר 2010)

ביום שישי יעל התקשרה אלי להתייעץ לגבי המסלול בנחל צאלים וגיא בהק. מכיוון שבגיא בהק יש מפלון שמצריך חבל, התנדבתי להעיק עליהם ולהצטרף לטיול שלהם. המסלול הוא די ארוך וקצב ההליכה של אלה כמובן איטי יותר מזה של שאר הקבוצה, אבל מכיוון שאביב היה חולה ונשאר בבית ידעתי שבמקרה הגרוע ביותר אצטרך לעשות עבודת סבלות ע"מ לצאת באור מהנחל.

אז נפגשנו ביום שבת מוקדם בבוקר ויצאנו לדרך.

יעל ומשה + ניצן ומיה

טלי ומוטי + ליה

עמיר ואלה

הגענו לתחילת המסלול בנחל צאלים מעט לפני 10 ולאחר התארגנות זריזה יצאנו לדרך.

תחילה המסלול עובר בנחל, בקטע הזה הקניון רחב ואט אט הוא מתחיל להיסגר ומצוקיו הופכים לגבוהים יותר.

אלה ואבא בנחל צאלים - תחילת המסלול עובר בנחל

לאחר כק"מ בתוך הנחל עלינו לצידו הדרומי והתחברנו לשביל האדום של מעלה ענבה. המשכנו ללכת לאורך הנחל מעל המצוק והתחברנו שוב לשביל הירוק.

בנקודה מסויימת השביל הירוק יורד לקניון (ליד נ.ג. 22) מה שמבחינתי תוכנן כאופציית קיצור למקרה הצורך במקום להמשיך במעוק לאחר גיא בהק בדרך החוצה. המשכנו בשביל הירוק מעל הנחל עד לנקודה בה השביל חוצה את הנחל לצידו הצפוני בין הכניסה לגיא בהק ועין נמר. החבר'ה המשיכו לעין נמר ומכיוון שאלה כבר הייתה עייפה והשעה מאוחרת נשארתי איתה בכניסה לגיא בהק לארוחת צהריים.

כאשר כולם חזרו ירדנו למעוק של גיא בהק. ממש על ההתחלה הייתה מגלשה נחמדה אותה ירדנו כולנו ללא כל בעיה.

אחרי המגלשה הזאת המשכנו לטיל במגרש המשחקים עד שהגענו למפלון בגובה של כ 8מ'. היה כבר חבל במקום שנעזרנו בו ובנוסף השתמשתי בחבל שהיה איתי לצורך אבטחה. בסה"כ ירידה מאוד קלה ואלה ירדה אותה ביחד איתי כשהיא מאובטחת עם ערסל סנפלינג ומוטי מאבטח אותה.

למרות שאלה קצת פחדה היא ממש הפתיעה אותי לטובה וירדה בשימחה.

טוב, היו גם כמה פרצופים מעניינים…

לאחר זמן קצר הגענו לנקודה בה הגיא נפתח ופוגש את השביל הירוק איתו הגענו. השעה כבר הייתה מאוחרת ולא רצינו ללכת עם הילדים דרך המעוק הנוסף, על כל הבולדרים שבו, ולכן המשכנו דרך השביל בו נכנסנו ורק יעל, משה וטלי חזרו דרך הערוץ.

בשלב הזה אלה כבר הייתה די עייפה והשעה מאוחרת כך שסחבתי אותה על הכתפיים רוב הדרך חזרה כאשר היא הולכת רק בירידות. הגענו למכוניות ממש לפני חושך.

החבר'ה המשיכו לחניון עין גדי לארוחת ערב מפוארת ואילו אלה ואני נסענו לרמת השרון למסעדת עדנה לארוחת ערב לכבוד יום ההולדת של בי עם דוד, יפית, אביב וכמובן בי כאשר אני חולם כל הדרך על הסבזי ועוגת השמנת קקאו וביסקוויטים שלהם. יאמי…

קישורים לאלבומי תמונות:

יעל ומשה

מוטי וטלי

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.