טיול לסלובניה – יום 3-4

[מומלץ לצפות בדף זה באתר, לחץ כאן]

היום השלישי לטיול היה בסימן נסיעה כי נסענו מ Tihany שבהונגריה ל Bled שבסלובניה.

אין מה להגיד, הגרמנים האלה יודעים לייצר מכוניות

שוב חצינו את אגם Balaton במעבורת ונסענו עוד זמן רב לאורכו של האגם – אגם ארוך!

הנסיעה היתה ארוכה והילדים התנהגו יפה מאוד רוב הזמן. לא שמנו לב מתי בדיוק עברנו את הגבול לסלובניה, אין מעבר גבול או שום דבר דומה למרות שהונגריה היא לא בגוש היורו.

באחת העצירות ירדנו מהכביש הראשי לדרך צדדית מוקפת יער לאתר קפיצות סקי (לא פעיל בעונה זו כמובן). אלה ואני (בי) קטפנו פטל בהתלהבות ופתאום ראינו לא רחוק מאיתנו שני איילים, שברחו מייד.

אחה"צ הגענו סוף סוף ל Bled והתמקמנו בדירתנו החדשה.

היום הרביעי לטיול: התחלנו את הבוקר בשירו הידוע של פו הדוב:

גשם יורד טידלי פום

מוסיף טורד טידלי פום

ואין למד טידלי פום

כמה רועד טידלי פום

אני מקור…

ובכל זאת התארגנו ויצאנו ל Bled. טיילנו ליד האגם הקסום, הלקוח מספרי האגדות, עם ברבורים וסירות משוטים מעץ.

טיפסנו ברגל למרומי ההר, דרך יער רטוב מגשם עד למצודת Bled.

Bled Castle

העלייה עייפה את כולנו!

המצודה תלויה לה מעל לאגם בראש מצוק תלול וחשוף. היא משוחזרת להפליא והאטרקציה העקרית בה היא תצפית הנוף לכיוון האגם והאי שבו.

Bled Island

View from Bled Castleאביב נהנה מהמוזיאון – עם שריון של אביר, שלד אמיתי שהתגלה באיזור וכלי נשק עתיקים.

Aviv at Bled Castle

אלה היתה עסוקה בצילומים בטלפון ושליחת תמונות למשפחה.

View from Bled Castle

כשיצאנו מהטירה אבא, אביב ואלה טיפסו אל מעל לשער ו"שפכו" שמן רותח ואבנים על האויבת האיומה – אמא.

ירדנו בקלילות את כל הדרך חזרה, אביב ואלה הובילו, וישבנו לאכול פיצה.

לאחר מנוחה טובה עלינו ל"רכבת" שמקיפה את האגם. ראינו את המשוגעים שחושבים שזה מזג אויר מתאים לרחצה ושיזוף (בין הטיפות), את האי ובתי המלון "היוקרתיים".

חזרנו אל הדירה שלנו בעיירה הסמוכה הצופה אל הטירה מחלון חדר השינה. אביב, שעדיין היה מלא מרץ (שירת הברבור) מצא עיסוק חדש – "גילגולים ברצף" – לוקח תנופה, עושה גילגול על המיטה, רץ בחזרה ועושה עוד גילגול. כך הוא עשה גילגולים למשך דקות ארוכות עוד ועוד בלי סוף. נדרש משא ומתן קשוח ע"מ להסכים על "עוד 10 דקות ודי".

אל דאגה, מחר הוא ישכים את כולנו בשש בבוקר.

פוסט זה פורסם בקטגוריה חו"ל, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על טיול לסלובניה – יום 3-4

1. ofra garmaise הגיב:

mamash tayarim!!! who would have thunk! thx for sharing…fun to share ur adventures…