טיול לסלובניה – יום 5 – ללכת בין הטיפות

[מומלץ לצפות בדף זה באתר, לחץ כאן]

אצל הסלובנים קיץ משמעו שאין שלג, גשם יש כל הזמן ופשוט צריך לחיות איתו. הבוקר החלטנו להיות סלובנים ולטייל בגשם.

יצאנו אל ערוץ וינטגארד (Vintgard), מסלול מפורסם מאוד, שמושך תיירים רבים. כבר בתחילת המסלול גילינו שיש עוד כמה ישראלים שהחליטו להפוך לסלובנים ולטיל בגשם שכן פגשנו קבוצה גדולה של ישראלים בטיול מאורגן ועוד ישראלים רבים לאורך המסלול. בקיצור – הישראלים כבשו את המסלול בסערה.

הולכים על שביל בנוי עץ שצמוד לדופן הקניון ולפעמים חוצה אותו. השביל המקורי נבנה לפני 120 שנה. המים צלולים מאוד וזורמים בזרם אדיר…

Vintgar

הדרך אל המפל הייתה מלווה בטיפטוף קליל מדי פעם ובנוסף רסס מהנחל עצמו. כמו שאפשר לראות בתמונות ההרגשה היא שהולכים בתוך ערפל. כאשר הגענו אל המפל ירדנו במדרגות לתחתיתו לתמונה קבוצתית.

כאשר עמדנו לצאת לדרכנו חזרה לרכב, התחיל גשם קצת יותר משמעותי. לאביב היה רעיון יצירתי למחסה, מה שעורר צחוק של כמה עוברים ושבים.

לבסוף הלבשנו לאביב מעיל (לאלה לא היה), פתחנו מטריות ויצאנו לדרך.

הילדים התמודדו יפה מאוד עם ההליכה ה"רטובה".

לאחר הטיול היינו צריכים משהו רגוע יותר – אז נסענו לעיירה רדובליצה (Radovljica) ונכנסנו ל"מוזיאון" לעוגיות ג'ינג'רברד (Gingerbread). אלה עוגיות מסורתיות שניתנו כמתנה באירועים שונים. את העוגיות נהגו לקשט בשלל צבעים וכתובות ברכה. הבצק לא מכיל חמאה או ביצים ולכן אפשר לאכול את העוגיות 6 חודשים לאחר האפיה.

בגלל שהעוגיות הן בעצם קישוט בדרך כלל נהגו לשמור אותן, במוזיאון הציגו עוגיות מאוד ישנות, אפילו מ 1822.

Radovljica

קיבלנו הסבר על תהליך ההכנה המסורתי וכמובן שקנינו קצת טעימות ומזכרות.

אלה התלהבה ופצחה בסידרת צילומים אין סופית עד שהאופה נתנה לה במתנה עוגה בצורת פרסה.

שוטטנו עוד קצת במרכז העיירה – יש בה בתים עתיקים עם ציורי קיר,

Radovljica

מעברים סודיים ובנין מרשים שצמוד לכנסיה בו הקשבנו לשיעור שירה.

המשכנו לטייל בין בתי העיירה וראינו את גינות הירק המושקעות שלהם (נפוץ בכל מקום בסלובניה).

פוסט זה פורסם בקטגוריה חו"ל, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.