טיול לסלובניה – יום 7 – מעבר הרים Vrsic ועמק ה Soca

מעבר ההרים Vrsic בגובה של מעל 1600 מטרים הוא מעבר ההרים הגבוה ביותר בסלובניה. הוא חוצה את האלפים (Julian Alps) שבין איטליה לסלובניה. הכביש נבנה במהלך מלחמת העולם הראשונה למטרות צבאיות. בנו אותו שבויי מלחמה רוסיים ולכן הוא נקרא היום הכביש הרוסי. כמה מהם נהרגו במפולת שלגים ולזכרם נבנתה באחד מפיתולי הכביש קפלה רוסית. אם כבר מדברים על פיתולים, יש בכביש 49 כאלה ובשילוב עם רוכבי האופניים והרצים הנהיגה בכביש היא חוויה מעניינת.

Vrsic, Russian Road

הגענו אל מעבר ההרים ויצאנו לסיבוב קצר וצפיה בנוף.

Vrsic Pass

כיבדו אותנו בנוכחותן כמה כבשים ידידותיות שבעלת המזנון במקום האכילה ואחר כך גרשה במטאטא כי הן רצו להיכנס לה לתוך המזנון. אנחנו דווקא די התיידדנו איתן כפי שניתן לראות.

ממעבר ההרים הכביש יורד למטה אל עמק הסוצ'ה (Soca), שם ירדנו בשביל בתוך היער אל נהר הסוצ'ה. המים צלולים וקרים!

Soca River

בדרך ראינו המון פרחים יפים, פטריות עץ בצבע כתום זרחני ושוקת לרווחת המטיילים.

לאחר הטיול חזרנו על עקבותנו ועלינו שוב בכביש המפותל את מעבר ההרים ועצרנו לקפה ועוגה בנוף מקסים של אגם עם מים צלולים.

Great location for coffee

פוסט זה פורסם בקטגוריה חו"ל, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על טיול לסלובניה – יום 7 – מעבר הרים Vrsic ועמק ה Soca

1. ofra garmaise הגיב:

what a beautiful country! and you have discovered it!!! looks like the perfect family vacation…