טיול לסלובניה – יום 8 – הר Vogel

הבוקר התחיל ביצירת איש שלג מפלסטלינה, אבל מזג האויר היום האיר לנו פנים.

נסענו לאגם בוהיני ומשם אל מרגלות הר Vogel. עלינו ברכבל תלול מאוד שעולה כ 1000 מטר ומרחק די גדול ב 4 דקות. ההר עצמו הוא אתר סקי גדול עם רכבלים נוספים לפסגות מסביב. בקיץ הוא אתר טיולים ואופניים עם פריחה מרהיבה.

Vogel

כאשר הגענו את ראש ההר בי, אלה ואביב ישבו לשחק Qwirkle ועמיר הלך ל Information לברר איזה מסלולי טיול יש.

החלטנו ללכת על מסלול שנראה כאילו שומר על קו גובה אחיד פחות או יותר עד שהוא מגיע למפגש שבילים, שם ניתן להחליט לעלות לפיסגה אליה מגיע רכבל ולרדת בו אל נקודת ההתחלה או פשוט לחזור על עקבותנו.

כשהתחלנו ללכת התברר שהשביל לא כזה מישורי כי הוא חוצה כמה ערוצים קטנים שיורדים מההר. במהלך הדרך שמענו רעמים מרחוק ואפילו הרגשנו כמה טיפות. בגלל תחזית מזג האויר החיובית לא הצטיידנו במעילים וכבר התחלנו לחשוב איפה נמצא מחסה אם יתחיל גשם רציני. לבסוף הגענו אל פיצול השבילים וגשם לא היה.

בפיצול פגשנו בחור עם כלב שהגיע בעליה בקצב מהיר, התברר שהוא הגיע בהליכה מלמטה. בנוסף התברר שהוא מקומי ושהוא הולך לפגוש את הבת וההורים שלו שמוכרים שתיה וגבינות בבקתה הסמוכה למפגש השבילים. הצטרפנו אליו, הם היו מאוד נחמדים, הגבינות לא משהו אבל הנוף והאוירה קיבלו ציון 100.

לאחר התייעצות עם הצוות המקומי החלטנו שממש לא כדאי לנו ללכת בשביל העולה אלא לחזור על עקבותנו. בדרך חזרה בחרנו בשביל מקביל שהלך ממש בתוך היער, היה הרבה יותר יפה ופחות עליות וירידות. הילדים הלכו מצויין, אין כמו סנדביצים עם שוקולד סלובני…

Vogel, Aviv

כשהגענו לתחילת המסלול החלטנו לקחת את הרכבל שעולה לפיסגה אליה מגיע השביל עליו ויתרנו קודם ומשם ירדנו חזרה ברגל.

Vogel, The Zmoras

Vogel

Vogel, Ela & Aviv

סיימנו במסעדה חביבה עם שולחנות עץ גסים ורצפת עץ עם חריצים. עד שהגיע האוכל שיחקנו Qwirkle אך שני חלקים נפלו לנו בין החריצים. מדהים איך שהם נעלמים שם. עמיר שלף פנס מהתיק והתחלנו בחיפושים. אחרי מאמץ לא קטן מצאנו אותם אך גם לשלוף אותם היה לא פשוט.

על בטן מלאה חזרנו אל הרכבל וירדנו למטה. הנסיעה חזרה ברכבל הייתה מהירה וכייפית (לפחות לחלק מאיתנו).

פוסט זה פורסם בקטגוריה חו"ל, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.