טיול לסלובניה – יום 9 – אגם בלד

אחרי יום עמוס אתמול החלטנו שהיום האחרון שלנו בבלד יהיה יום רגוע שיתמקד בסגירת חובות, נעשה את כל הדברים שמי שלא עשה אותם לא יכול להגיד שהיה בבלד. ברשימה נותר לנו:

• לשוט בסירת משוטים לאי
  • לשחות באגם
  • לאכול קרמשניט

יצאנו במרץ לביצוע משימתנו הראשונה, שכרנו סירת ברבור בנקודה הקרובה ביותר לאי והתחלנו לחתור.

In a boat on Bled Lake

ניחוש, מי עבד הכי קשה…

הגענו לאי ועוד לפני שהספקתי לקשור את הסירה אלה ואביב נעלמו לעשות סיבוב מסביב לאי. התחלנו ללכת לכיוון שלהם אך לא מצאנו אותם. בי נשארה במקום ואני הלכתי לכיוון ההפוך, חזרה לכיוון לסירה. תוך כמה שניות הם הופיעו.

האי ממש קטן, אפשר להקיף אותו ברגל תוך 2-3 דקות אז לא ממש נלחצנו, אבל היה קצת לא נעים.

אחרי שמצאנו את האוצר יצאנו ביחד לסיבוב מסביב לאי ועלינו למרכזו לראות את הכנסיה, חנות המזכרות ושאר מלכודות התיירים.

Bled Island

לאחר הביקור באי, חזרנו לסירה, הקפנו את האי וחזרנו אל נקודת ההתחלה.

In a boat on Bled Lake

בימים קודמים ראינו אנשים מתרחצים באגם בין טיפטוף לטיפטוף. עבורם, קמצוצי השמש היו ממש קיץ. היום לעומת זאת מזג האויר היה נהדר, השמש זרחה, אפילו היה צורך בקרם הגנה. יום מושלם לרחצה.

המים היו די קרים אבל היה ממש מרענן וכיף.

לשמחתנו היה בחוף בית קפה שהגיש את הקרמשניט המפורסם של בלד (של אחד מבתי המלון). היה טעים אבל בארץ אפשר למצוא קרמשניט לא פחות טוב.

סיימנו את היום יחסית מוקדם וחזרנו הביתה להתחרדן על כסאות הנוח בחצר.

לקראת ערב אלה ובי יצאו להליכה בכפר. בי חזרה נפעמת מהחצרות, הגינות, הפרחים, הנקיון…. ואמרה לי שאני חייב לצאת לסיבוב. יצאתי גם אני לסיבוב וכשחזרתי פגשתי את בעל הבית שלנו. אמרתי לו שהסיור שלי בכפר היה ממש מדכא, פשוט לקנא. מעבר לירוק והפרחים שזה עניין של מזג אויר, יש את העניין התרבותי. בכל בית גינת ירקות, החצרות והשטח הציבורי נקיים ומסודרים. אפילו בתים שהיו בבניה לא נראו כך, לא ראיתי מסביב לבית פסולת בניה ומה שהיה, היה אסוף בערמה מסודרת בצד.  יש לנו מה ללמוד.

פוסט זה פורסם בקטגוריה חו"ל, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.